Dag 3- Tandemcykling

Nu är hon här!! Sen igårkväll kom en trött men glad Sandra! ♡ Vi sa det att det är ju tur att vi bara blir fler och fler på resan och inte tvätt om! 

Vi startade dagen med en promenad ner till pier 39 för att sandra också skulle få se dom där underbara tjockisarna nere på bryggan! 
Sedan gick vi och hyrde två tandemcyklar, och började trampa mot Golden Gate bron ännu en gång! Helena och Fanny på en cykel och jag och Sandra på den andra! Jag kan säga att jag har aldrig fått så mycket skäll någonsin.. 

San Francisco är som ni säkert vet extremt backigt. Och det dröjde inte många minuter innan vi skulle ge oss på första! Trampa trampa trampa trampa!
 När vi kom fram till bron var det som att åka in i istiden, solen försvann, blåsten kom och ett tjockt lager med dimma lade sig precis över bron, precis som att någon där uppe skulle jäklas med oss! Men men på med lite extra kläder bara och fortsätt trampa! 



På bron får cyklister och gångare dela på en liten smal fil, vilket bara kan leda till kaos! 
Mötande cyklister och kineser med selfiepinnar  ledde till att vi många gånger fick väja, kom in i fel bana och krocken var nära x antal gånger!  
Väl över på andra sidan sken solen  
igen och herre min gud vad den sken. Från 13 grader till 30. Klimatet i SF är en gåta! 

Vi cyklade vidare mot sausalito, världens finaste och mysigaste lilla stad med restauranger och små affärer, lite smögen-style fast mer americano! 





Vi åt lunch och cyklade mot skogen med världens längsta träd, muirwoods!! Vi hade blivit informerade om att det skulle ta cirka 30 min från Sausalito men efter kanske 20 min frågade vi några vaktgubbar om vi var rätt..
Dom skrattade och sa, "öööö ja men det tar typ en halvdags för er att komma dit, vi rekommenderar er att vända om om ni inte vill komma hem sen inatt" 
Vad gör 3 blondiner och en brunett då? Jo dom vänder om och litar fullkomligt på gubbarna vid vägkanten.. (som förmodligen fortfarande roar sig och skrattar åt hur lättlurade vi var). Hade vi cyklat 10 minuter till så hade vi förmodligen kommit dit och stått och kramat de enorma träden! 
Lita aldrig mer på gubbar i beige hatt bredvid vägkanten!!!! 

Helena och Fannys cykel krånglade som tusan med växlarna och vi konstaterade att dom aldrig skulle fixa alla 17 uppförsbackar hem igen så dom fick ta färjan över igen. Dock hade inte jag och Sandra några cyklar att skylla på så det var bara för oss att börja cykla hemåt! 
Jag vet inte vad vi gjorde för fel, vi cyklade där det stod "BIKE" mem trots det skrek arga människor på oss och sa att vi skulle bli arresterade om vi inte flyttade på oss.......

HUR kan man skälla på två vilsna tjejer på tandemcykel med var sin blå cykelhjälm??? 


Vi lyckades i alla fall ta oss upp för alla 17 backar, över bron och lämnade in cyklarna hela och vi var oskadda! Även Helena och fanny lyckades briljant!  Vi är nöjda!  ;D 

Imorgon ska vi lämna San Fransisco och vi byter cyklar mot bil. .... ja jag vet. Hur f*n ska vi klara av att hantera en bil på usas vägar när vi nästan blev arresterade på cykel (?) Det får bli morgondagens bekymmer eller utmaning!  

Nu ska vi alla fyra (kräftröda) tjejer sova! Godnatt! ♡



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jättehärliga bilder! En vacker dag ska jag också göra en roadtrip i USA :)
Förresten, är det lag på hjälm när man cyklar i Californien?

Svar: Haha jag vet inte om det är en lag på det sättet men cykeluthyrnigsfirman hade sånna regler i alla fall! Så det var bara att ta på sig den svinsnygga blå hjälmen och trampa på! ;)
Amanda Svensson

2015-06-20 @ 14:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0