Dag 16- Grand Canyon

Vi skulle gått upp klockan 6 denna morogn men det gick bara inte, vi var sååååååå trötta!  Men kl 07.30 pallrade vi oss upp och gick ner gör att äta en stooor frukostbuffé som vi längtat enormt mycket efter. Yoghurt och cornflakes på golvet i 10 dagar var väl sådär jättelyxigt så nu skulle här ätas! Vi gick ner och insåg snabbt att här finns då ingen buffé att mumsa i sig, här får man beställa och köpa sin frukost för typ tretusenmiljoner.. 

Jag älskar frukost, bästa målet på dagen så ja jag blev något besviken. Men vad ska man göra åt saken? Vi fick beställa in frukost och givetvis blev det två lite lagom kokta ägg, SOM JAG HAR SAKNAT MINA ÄGG! 
Gjorde även ett försök med att få in fiberrika flingor med mjölk och fiberrika var dom nog, men jag vet inte hur stor roll det spelar varje liten flinga var fint dekorerad med vit glasyr. Tänk er kalaspuffar och frosties ihop, ungefär så sött. Det är inte konstigt att så många här är riktigt riktigt tjocka. 

Efter den 'härliga' frukosten bad vi killen där nere o lobbyn hämta vår bil för nu skulle vi äntligen bege oss till Grand Canyon! 
Fanny som vart här förut hade ett starkt och klart minne om att det skulle ta ca 2 timma med bil dit ( och fanny har extremt sällan fel.... enligt sig själv i alla fall...haha) men vi tänkte att vi tankar för säkerhetens skull. 

Vi knappade in destinationen på gpsen och den visade att vi skulle komma fram kl 14.00... öööö...hmm. .. det där kan aldrig vara rätt????? 
FEM timmar??? 
Jag gick in och betalde för bensinen och passade på att fråga om vår gps hade fått ett värmeslag eller om det verkligen var så att vi skulle spendera 10 timmar i bilen denna dag.  Bakom mig i kön stod en bastant kvinna med solhatt som hörde mig och kassörskans konversation, 
Jag: hur lång tid tar det att åka till Grand Canyon?  Vår gps visar 5 timmar men det kan väl aldrig stämma? 
Kassörskan: jag har aldrig vart där så jag har ingen aning...
Bastant kvinna bakom mig i kön: det tar 5 timmar utan stopp, tro mig, jag kör buss dit varje dag... detta sa hon med en röst som lät något i stil med; jag hatar mitt liv och är så trött på alla glada, spänningsfulla hemska turister som ska åka och se lite berg och sten...så häftigt är det inte, ni borde tänka om...  
Jag tackade så mycket för den värdefulla informationen och gick ut i bilen igen. 

Äh 5 timmar är la inget, nu kör vi! 
Det gick bättre än vad vi hade trott, och värmen avtog faktiskt ju närmare vi kom. När vi parkerade bilen var det inte mer än va 35 grader och lite moln. Perfekt! ! 

Denna upplevelse är också svår att skriva ner i ord, så jag låter bilderna förklara hur mäktigt det var! 









Det blev verkligen en heldag och det var värt varenda timma i bilen! 
När vi återigen närmade oss Las Vegas fast denna gången på kvällen såg vi bara hur himlen sken upp av alla lampor från byggnaderna och gatorna, vi cabbade ner och åkte igenom staden och det var betydligt häftigare än på dagen!  

En riktigt lyckad dag blev det och nu kan jag sätta en check på Grand Canyon! :D 
Imorgon ska vi inte ställa några klockor utan vi ska sova ut! Ska bli värdigt skönt! 

Kram på er! ♡ 

Kommentarer
Postat av: Maritha

ja, vi kan bara säja, vilka bilder!!! Helt fantastiskt , pappa säker varje gång vi tittar på bilderna: ja DI ä ente dåliga tösera mä o köra bil allefall" skönt att alla mår bra det ser så ut! Jag ska aldrig mer "bromsa i golvet när jag åker med dig Amanda! Hihihaha
Ha det
Kramar till er alla
PS pappa har liiiite svårt m namn du vet Amanda 😄

2015-06-26 @ 07:01:05
Postat av: Gunilla

Så mäktiga himmelska gudomliga helt otroliga vyer!!!! Kramis 💕

2015-06-28 @ 20:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0