Dag 30- Sandras födelsedag!

Jag hade ställt klockan på 07.00 för att jag skulle hinna fixa iordning allt till födelsedagsbarnnets frukost-på-sängen! Jag gick till affären för att köpa ljus, födelsedagskort och Nutella! Jag var den enda kunden i butiken kl 07.15 så alla 8 anställda engagerade sig till max i min lilla morgonshopping! Jakten efter det perfekta kortet var uppdrag nummer ett! Tillslut hittade jag det! 

Sedan skulle jag hitta 24 ljus vilket tre anställda fick hjälpa mig att leta efter men tillslut hittade vi det också!  Och så slutligen Nutellan,  den var svår men efter ca 45 minuter i matvutiken hade jag mina tre varor! 

Nöjd och glad spatserade jag hem och rakt in i frukostbuffén för att grädda våffla och annat gott till Sandra! När jag sitter där och trycker ner 24 ljus i våfflan känner jag mig väldigt iakttagen av damerna som sitter mitt emot. 
Dom frågade på knackig engelska 
"Birthday??" 
Yes svarade jag! 
"Ooh happy birtdaay" sa dom...
Alltså NEJ, jag sitter inte och gör en födelsedagsvåffla till mig själv för att sedan blåsa ut 24 ljus ensam.. 😂 

Problemet med ljusen var att våfflan var glödhet och ljusen smälte så alla ljus böjde sig och ville inte alls stå upp. Jag blev svettig och stressad över att sandra skulle få för sig att gå upp.. men med lite hjälp av damerna mitt emot så kom jag upp till rummet i tid! 

Jag sjöng från tårna men Jasmine snusade och sov men Sandra hon vaknade med ett leende bara en 24 åring kan ha! 
Här sitter hon iklädd sin present och våffla med blandad kombo av sirap och stearin. 

 
Efter frukosten gick vi allihop i samlad trupp till tunnelbanan som skulle ta oss till naturhistoriska museet! 



Där gick vi och kollade på dinosaurier, rymden, jorden, djur, havet, ja allt  som har med naturen att göra! 

Jag Fanny Nicolina med kanske framförallt Sandra nöjde oss med att titta på djuret eller bilden och sedan gå vidare, men Jasmine var av det kulturella slaget och skulle läsa varenda skylt haha! Så varje gång vi mötte upp varandra där inne var Jasmine exalterad över att få dela med sig av allt hon hade lärt sig:
"Hallåååå visste ni att gorillor inte dricker något rinnande vatten utan dom får att vätska genom.din kost" men finländsk brytning! 😁 hon är fantastisk vår finländska vän! 

Fy vad jag kommer sakna allas dialekter! Jasmine och Fannys ihop blir en oslagbar kombo 😂 

Det tog sin tid inne på museet och tiden rann iväg som vanligt! Vi gick tillbaka till rummet och gjorde oss iordning inför kvällens födelsedagsmiddag! Men innan blev det såklart en frozen yoghurt på pinkberry!  
 
Vi åt på en irländsk pub/restaurang, och det smakade sååå bra! 



Efter middagen gick vi till Empire State Building! Många har sagt att man ska gå upp där på kvällen istället för dagen och nu förstår jag varför.  Klockan var 23.00 och herregud vad fint det var! 

Imorgon är sista dagen på denna resa! Vi flyger kl 23.50 på kvällen så det är långa timmar att slå ihjäl utan hotellrum. Men det ska nog gå! 

Godnatt! 😃





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0