Dag 28- Freedom Tower, Frihetsgudinnan

Idag har vi vart på resande fot i prick 4 veckor! Det går inte att ta in allt vi vart med om, en helt sjuk resa och förmodligen den bästa jag gjort
-----

Mycket riktigt så vaknade vi kl 07.20 av tåget som körde förbi i 300 med en chaufför som somnat på tutan!  

Vi åt frukost och sedan tog vi tunnelbanan till World Trade Center och Memorial, minnesplatsen för alla som föll offer den 11 september! Där tornen stod har dom istället byggt två enorma pooler med vattenfall där allas namn står ingraverade! Så fint! ♡




När jag var i New York förra gången hade dom börjat bygga Freedom Tower men nu var det äntligen klart och vi fick åka upp i det! Riktigt riktigt häftigt! Med sina 541 meter och 104 våningar är "Freedom Tower" eller "One World Trade Center" det fjärde högsta I världen! 


Ännu en svindlande höjd denna resa! 


Efter detta gick vi till Battery Park och åt lunch! 

Vi tittade också på frihetsgudinnan! Det var milslånga köer för båtturen så vi skippade det! Men vi såg den ändå och jag har redan gjort båtturen så det gjorde mig inte så mycket! :) 

Helena fick ett tråkigt besked här om dagen så hon valde att åka hem idag. Jätte jätte tråkigt att resan skulle få ett sådant avslut för henne! ♡ 

När Helena åkt hem tog jag och Sandra en långpromenad i central park medan dom andra gick på fantomen på operan! I central park hände det som vanligt grejer och denna kväll såg vi tvättbjörnar! Det sötaste jag sett någonsin!  Dom levde under bron och delade plats med stora sköldpaddor, råttor, fiskar och änder. Det var en man som hade en stor brödlimpa med sig som han matade tvättbjörnarna med! 



Hej då finaste underbaraste Helena! Vi ses snart igen och tack för denna helt sjuka/galna och bästa resan någonsin!  VI SAKNAR DIG! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0