Serengeti National park

 02-12-13
 
Vilken dag!!! Åkte från hotellet vid 0830 och åkte vi mot Serengeti via Ngorongoro kratern! Vi åkte i 7 timmar men det kändes som 2 eftersom vi såg så mycket längst vägen! Serengeti är Tanzanias största nationalpark och där såg vi massa djur idag! Lejon, geoparder, leoparder, en hyena på håll, flodhästar, och så djuren som så konstigt nog har blivit vardag att se som elefanter, zebror, giraffer, gaseller, bufflar osv!
Men kattdjuren är en klass för sig helt klart! Idag kom vi såå nära både lejonflocken och leoparden som låg och sov på en gren uppe i ett träd!
 
 
 
Man får nypa sig i armen för att förstå att det är på riktigt! Man lever verkligen i en dröm och jag stortrivs!
På vägen till wildcampet stannade vi till i en Massaiby där vi blev varmt välkomnade med danser och olika uppvisningar! Nillon fick ett spjut i handen och blev medbjuden att dansa deras dans, hahaa har aldrig sett honom så obekväm någonsin typ! Vi blev visade runt i deras små hyddor och så fick vi se hur "skolan" för barnen mellan 1-7 år såg ut!
En liten hydda med en blackboard och lite wellpapp att sitta på, men oj vad stolta dom var över deras lilla skola! Vi kom fram till wildcampet kl 18 och där blev vi väl bemötta av människorna som jobbade där!
 
 
Vårt boende dom kommande 2 nätterna är en stråhydda!! Men vår guide fixade ändå de finaste för dom andra grupperna fick bo i tält liknande hus! Att sova gick inte helt smärtfritt då vår lilla hydda invarderades av mygg och ödlor.
Blev kanske inte bättre av att jag mitt i natten drar och skriker på nillon att "DET ÄR NÅGOT STORT PÅ GOLVET VID MIN SÄNG, TYP PILBÅGSDJUR..JAG KÄNDE DET!!! KÄNN!!!! " Nillon som inte känner till mina sjuka fobidrömmar om att ha djur, typ ormar och spindlar i sängen blev fullkomligt livrädd och flyger in mot mitten av sängen och gömmer sig under täcket.
Jag i min tur fattar ju att det inte var något stort pilbågsliknands djur skrattar, vänder på mig och somnar om. Nillon där emot ligger vaken i två timmar och skakar av rädsla för att nått stort ska hoppa upp i sängen. Jag minns ju lite av detta men nillon har återberättat det mesta!
 
Måste försöka få stopp på sånna här drömmar!!! I vanliga fall brukar det alltid sluta med att mamma eller pappa får gå upp mitt i natten, tända och rota igenom hela sängen eftersom jag är stensäker på att det låg en typ orm vid kudden. ;D Imorogn blir det ännu en dag i Serengeti parken och ett besök vid " The hippo pool" !
Kramar från pilbågsmonstren!
 

Kommentarer
Postat av: gabriella

HAHAHA!! Vill se Andreas dansa spjutdansen här hemma sedan :D

Och den där väckningsreaktionen, den har jag sett många gången. Stackars mitt hjärtegull! (haha)

Fortsätt att ha det fantastiskt!

2013-12-05 @ 07:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0