Ngorongoro crater

05-12-13
 
Jag vaknade mitt i natten av att vi hade  en hel flock zebror under vårt tält/hus som väsnades som bare den! Jag väckte såklart nillon och sa "  Nillon vakna, vi har zebror under oss, lyssna" han var inte riktigt lika lyrisk utan muttrade lite och somnade om:P
Denna gången var det ju faktiskt på ritkigt och ingen dröm. 
Sen när jag sen någon timma senare öppnade dragkedjan till tältet så var det en giraff precis utanför vår veranda! Och det var jag ju också tvungen att meddela nillon så för typ 6e gången denna resa väckte jag honom för något jag tyckte var as coolt som jag inte ville att han skulle missa.. men även giraffen var helt ointressant och han somnade om. ;) 
HUR OFTA har man en giraff som stirrar på en typ 3 meter ifrån dörren? Och hur ofta har man en flock zebror under och runt huset? Inte varje dag! 
 
Den blev rädd när jag sprang in och hämtade kameran men fick en bild på när han hälsade på hos grannen istället! 
 
 
 
Vi lämnade ngorongoro wild camp vid 07.00 och körde raka väger ner i Ngorongoro Kratern. Såhär såg det ut vid utkilsplatsen! 
 
 
 
Idag har vi fått se 2 noshörningar men på långt avstånd dock såg vi bra i kikare och där med blev jakten på The big 5 fullbordad! 
Det grymmaste med denna dagen var att vi äntligen fick se lite action på savannen! 7 lejon anföll en hjord på ca 70 bufflar. Lejonen vann! Våra djurhjärtan brann (speciellt nillons) men han hade "The circle of life" tänket aktiverat så de var skräckblandad förtjusning. Förbannat cool att få se något sånt i verkligheten! Smarta djur dom där lejonen!!!
 
På vägen tillbaka till highview hotell hälsade vi på på ett barnhem! Extremt givande besök och alla barn var så söta att vi smälte som smör.  Man ville bara ta med alla små gosisar hem! 
Vi hade köpt med massa mat oljor och råvaror till dom! Har bilder på detta men även dom på mim kamera så det kommer det med! :) 
Dessa barn hade det nog väldigt bra jämfört med hur många andra barn har det på barnhem. Här fanns det sängar till alla, lekrum, tvättmaskiner, kök, toalett, dusch, och djur som kossorna och höns. 
Ne det var givande att få se detta och få lite perspektiv på saker och ting! Det var en kille som hade med sig några påsar ballonger och ni skulle sett den glädjen!! Alla barn sken upp som solar och det var ballonger överallt. Ett sånt där glädje-moment som man aldrig kommer glömma! Tänk att några ballonger kan medföra sån glädje!
 
Nu är vi tillbaka på Highview hotell och har precis ätit 4 rätters middag! Imorgon åker vi på vårt sista safari till Lake Manyara och sedan går flyget mot Mombasa kl 17.00. 
 
Ska bli skönt med lite avkoppling efter alla dessa sjukt intensiva dagar! :) 
 
 
 Kraaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0