Skam den som ger sig!

Heeeej!

Nu måste jag få berätta om mina senaste dagar här på panglao- alona beach! Har inte sagt något till nån för var så rädd att de skulle bli som förra gången!

I Australien började jag ju med dykarkur men avbröt ju denna på grund av att det inte kändes bra med varken grupp, instruktör, teori eller nått! Fick för mig att dykning inte var min grej! Och så var de ju de där med cykloptömning och sånt jag som jag inte fixade när 15 killar stod och tittade på, ne usch! Har gått och varit så anti dykning sen dess men när jag kom till Filippinerna kände jag att jag var tvungen att ge de en chans till!

I boracay var jag ju sjuk så jag väntade med att börja tills vi skulle hit till Bohol för hade läst att det skulle vara en riktig dykö! Vilket det är, finns typ bara dykning här!

Så en kille på vårt hotell tipsa mig om hans vän Barbro som kom från Sverige men bodde är och jobbade som dykinstruktör. Så jag gick till "Bohol divers club" där hon jobbade och pratade med henne!
Kändes verkligen jätte bra, en lugn snäll och hjälpsam dam verkade hon vara, och hon sa att det bara skulle vara vi två och eventuellt två andra svenska tjejer, lite skillnad från 15 pers som vi var i gruppen i australien!

Vi la upp ett schema och började nästa dag! Övningar i poolen, teori och sen ut till havet och göra samma övningar!
Fylla cyklopet med vatten och tömma, simma med bara regulatorn i munnen och andas under vatten m.m jäkligt obehagligt för någon som måste hålla för näsan men Barbro gav mig tid och lärde mig så jag fixade det!!!!!! Världens bästa dykinstruktör!









Igår gjorde vi vårt examensdyk plus ett fundive och det var så himla häftigt! Man vill bara ner igen!
Vi såg nemo och gänget, mer än en meter stora sköldpaddor (!) och åh vad jag älskade det! Var såå coolt!
Teoriprovet klarade jag de med så igår fick jag mitt efterlängtade dykarcert som jag så länge velat ha!!
Igår firade jag detta med massage på stranden, god mat, och lite senare träffades vi i dykargruppen och firade med lite drinkar! Dom två svenska tjejerna var super snälla och vi har haft så kul under den här tiden!

En ny undervattensvärld har nu öppnats och bara längtar tills jag får hoppa i igen!

Nu är de bannemig inte lång tid kvar....
Imorgon är jag och tjejerna plus alla som jobbar på dykklubben bjudna hem till chefen på dykcentrat på lunch! Alla filippinare firar fiesta här nu så nu äter och dricker dom så de står härliga till!
Ska bli kul! Annars är det väl bara att njuta av att vara här sista tiden!




Bamsekram från en glad och lycklig Amanda!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0