NYA ZEELAND

Heeej!!

Nu var det jatte langesen igen men vi har haft fullt upp och det har varit svart att komma at internet sa det ar darfor! Sa nu ska jag forsoka sammanfatta allt vi gjort sen sist pa 25 minuter! Sa det far bli kortfattat :)

Dom sista dagarna i Sydney var det jatte bra vader sa en dag akte vi till Bondi Beach och var dar en hel dag! Var riktigt kul att komma tillbaka dit! Sen var vi en svang vid operahuset och turistade oss och det blev endel shopping!

Kvallen den 6 mars akte vi till flygplatsen kl 21.00 och skulle tillbringa annu en natt pa en stol eller kanske ett golv pa en flygplats! Traffade tva tjejer som vi larde kanna i Hervey bay, varlden ar sa liten ibland!

Natten pa flygplatsen gick hyffsat for nillon och daligt for mig! Sov inte manga timmar sa var helt slut nar det var dags att checka in kl 7 nasta morgon men det gick!
Vi akte med Emirates och det var det storsta plan vi nagonsin akt i! Sa himla lyxigt var det! Och som pricken over i hade dom Twilight Breaking Dawn pa listan bland filmer sa dar var min flygning raddad! Nillon hitta också en film han tyckte om!

Nya Zeeland!
Landade i Nya Zeeland kl 15.00 lokal tid! Vi tog en airbus till vart hostel och checkade in pa Nomads i Auckland! Det var ett fint och frascht hostel tack och lov!
Denna dagen blev det inte mycket gjort, vi lagade oss lite mat och slappade massooor!

8 mars
Denna dagen fick vi en guidad tur genom auckland och gjorde en såkallad bridge climb! (vi gick over harbour bridge) Var riktigt haftigt! Fick aven mojligheten att gora ett bungyjump fran bron men vi hejdar oss till Queenstown! Men shit vad sugen man blev nar man fick kolla på nar dom andra hoppade! Ska bli sa kul!

9 mars
Var jatte fint vader denna dagen sa vi passade pa att fylla i solbrännan lite! Gick till en jatte fin park och hade det riktigt gott!
Pa kvallen tog vi ett bad i hostelets bubbelpool som lag uppe pa taket av byggnaden! Lite lyxigt! :)

10 mars
Idag var det dags att åka till Bay of island som ar sa omtalat! Sa långt norr ut man kan komma pa Nya Zeeland!
Var tidig uppgang for bussen gick redan kl 7.00 sa det var jobbigt men vi kunde som tur var sova lite pa bussen!
Tog ca 4, 5 timma upp till Phihia och dar hittade vi varldens mysigaste hostel! Kandes som en blandning av sommarstuga och bat! Var riktigt hemtrevligt sa det var positivt!
Pa bussen bokade vi en tur ut pa havet dar man skulle fa se delfiner och jag bokade ocksa en heldag till Cape Reinga som ar sa hogt upp man kan komma i Nya Zeeland! Nillon var inte sugen pa detta sa han bokade inte det!
Denna dagen tog vi oss en tur pa cykel for att se oss om i den lilla byn! Valdigt mysig!

11 mars
Idag var det dags for Delfinutflykten som skulle vara i 4 timmar! Till en borjan var alla jatte taggade och stod langst kansterna och holl utkik efter fenor vid havsytan, men ICKE! Nar det gatt 2 timmar satt alla pa stolarna i baten och hoppet om att fa se delfiner var inte direkt pa topp! Meen skam den som ger sig, strax efter detta sa dom antligen att dom hade hittat dom sma filurerna, och da blev det fart pa oss kan jag lova! Alla sprang ut pa dack och dar var dom! Vils levade vilda delfiner som lekte runt baten! Var sa himla hafftigt! Annu hafftigare var nar vi fick hoppa i och simma med dom!
Var verkligen en drom som gick i uppfyllelse for oss bada! En delfin missbedomde mig lite sa han snuddade vid mitt ben!
Ne det var det coolaste vi gjort hittils pa resan och vi var saa nojda o glada efter detta! :)

Nillon har inte tagit manga bilder pa denna resan men denna lyckades han fasen bra med!!

12 mars
Idag var det dags for mig att aka pa utflykt ensam, till toppen av Nya Zeeland - Cape Reinga!
Traffade en svensk tjej fran Karlstad som jag hangde med under resan vilket var jatte kul! Visade sig att vi hade 2 gemensamma vanner och att hon hade varit i lilla gotene nagra ganger! Ja varlden ar som sagt liten!

Under denna dagen fick vi se sa sjukt vackra landskap, Nya Zeeland maste vara varldens finaste land om man ser till dess natur!
Vi var ute vid fyren, dar tasmanska havet och stilla havet mots riktigt coolt att ha sett!
Sen har vi aven fatt surfa pa sand, hur kul som helst! Vi akte pa ninety mile beach med bussen (den langsta strand jag nagonsin sett) och sen svangde vi av och kom till sanddynornas land! Dar vi alla var sin surfbrada och sen var det bara att aka! Gammlingarna pa bussen fegade inte utan dom korde pa dom med! En tant pa 72 ar var nara pa att falla 3 stycken som var pavag upp i backen, sag sa himla kul ut! Tuff tant! :D

Vi stannade vi massa stallen denna dag och det var sa himla kul! Guiden var som alla andra guider jatte rolig och han fullandade verkligen var lilla tripp!

Sandsurfing! SA ROLIGT!

Sa , Vad gjorde nillon nar jag var borta en hel dag?
Jo han gav sig ut pa vandring och gick sjalvklart vilse, men en as farlig kille (enligt nillon sjalv) med massa tatueringar skjutsade hem honom igen! Sa han var nog inte sa farlig trots allt! Han sa att han hade sett honom pa typ 4 olika stallen och tyckte att han sag ratt vilsen ut sa han plockade upp honom! Annars hade val nillon varit i typ wellington vid det har laget!

13 mars, idag!
Idag vaknade vi till klarbla himmel och sol sa da passade vi pa att sola vid den lilla stranden! Men klockan 14.30 var det dags att lamna Bay of Island och atervanda till Auckland igen!
Sa nu sitter vi har pa ett hostel som ar lite sadar men det funkar en natt... vi ska aka vidare till Coromandel imorgon sa det spelar inte sa stor roll!

Har suttit och skrivit allt detta 2 ganger nu eftersom datorn hangde sig nar jag precis var klar... JATTE KUL!
Och nillon skulle bara ga och kopa dricka i mataffaren vilket skulle ta typ 10 min, men han var borta typ 70min  han gick namligen vilse...igen...
Borde inte slappa ivag honom sjalv ...spelar ingen roll hur stor eller liten staden ar han lyckas anda!

Planer framover
Vi har vart busspass och kommer aka till dom stallen vi vill till! Har ca 30 dagar pa oss att ta oss runt sa det ska nog inte vara nagra problemas!