BONDI BEACH

Hej på er!

 

Här kommer en uppdatering från oss på andra sidan jordklotet!

Tänkte sammanfatta de första dagarna här i Bondi Beach och börjar väl från start!

 

Vill bara säga, (innan ni börjar läsa) att nillon är världens bästa, bara det att han kan vara lite osmidig och grymt seg ibland! :P men tycker om honom massor ändå!

 

Flygresan

När vi sagt hej då till våra käraste och åkte upp för rulltrappan insåg vi båda att nu har vårt "lilla" äventyr börjat och nu måste vi klara oss själva!

Vid incheckningen i Göteborg sa hon att vi var tvungna att skynda oss när vi kom fram till Finland eftersom vi bara hade en knapp timma på oss att byta flyg, så det började ju perfekt när dom redan på landvetter sa att vårt flyg till Finland var försenat 25 minuter pga tekniskt fel.

Hur som helst, när planet väl lyft och när vi kom fram till Finland hade vi ca 10 minuter på oss att hitta vår gate och checka in. 10 MINUTER!

Alla barnfamiljer tar första bästa väskvagn, slänger på barnen och börjar springa, ALLA sprang…utom vi..för vad gör nillon?!  JO han går lugnt och sansat in på toaletten!!!!

Då var jag inte glad på honom, stod där och kollade på klockan 300 gånger på 1 minut, stampade lite nervöst på golvet med foten..började gå lite sakta mot gaten men tillslut var han klar och då fick han springa kan jag lova er.

"Det är luuuungt" sa han, mm jätte lugnt hela planet väntade ju bara på oss så ja det var ju lugnt. ha ha!

 

Efter den persen tog det inte lång tid innan jag somnade och sov princip hela flygresan på 11 timmar. Nillon hade dock inte lika lätt för att somna. Tur var att vi hade platsen vid nögutgången så hade massa benutrymme + att vi hade egen tv med massa olika filmer/serier och spel att välja mellan så han kunde roa sig ändå.

 

Väl framme i Singapore hade vi äntligen gott om tid! Så nillon fick gå på toa hur många gånger han ville, men det gjorde han ju självklart inte utan han väntade tills incheckningen började, varför inte liksom?

Detta flygplanet var jätte stort, två våningar och vi satt 3 , 5, 3, vilket innebar att nillon blev tvungen att sitta bredvid en okänd kille, det var det första han klagade på. Sen insåg han att hans säte inte gick att fälla ner, då rasade hela världen samman. Stackars!

Men han lyckades i alla fall somna trots att han satt bredvid en läskig australiensare och att han inte kunde fälla sitt säte. Men sen som ni alla vet kommer maten, och jag vet hur jag själv blir om jag inte får mat så jag väckte honom och sa att det var mat, men det skulle jag ju inte ha gjort. "åå jag somnade ju precis varför väckte du mig, åå nu kommer jag aldrig kunna somna om". Det får man för man försöker vara snäll. ;)

Men han lyckades faktiskt somna om igen, och när maten kom en andra gång tog jag hans mat och ställde på min bricka och väntade tills han vaknade. 5 minuter efter detta vaknar nillon och ser att jag äter, blir grinig och säger "du kunde ju väckt mig, jag vill också ha mat".

Kvittar hur man gör så blir det fel hahah! Men som tur var hade jag ju hans mat där så då blev han lycklig ändå!

Min lilla 3 åring till vän!

 

Framme i Sydney!

Vi välkomnas av ett 30 grader varmt Sydney, nillon har svarta mysbyxor, tröja och jacka på sig, jag har svarta leggins, klänning och fleeströja och detta orkade vi inte ta av.

 

Vi skulle bo i Bondi Beach hos 3 kompisar från stan, Philip Mattias och Gustav, så vi ringde dom, hoppade på en buss och efter många om och men kom vi fram till Bondi Beach. Tror folk fattade att vi var vilsna backpackers när vi gick av bussen, 15 kg packning på ryggen, i fleeströja , mysbyxor och jacka, kritvit hud, och helt ovetande stod vi där och väntade på våra änglar som skulle rädda oss!

Och där kom dom, gyllenbruna i flippflopp shorts och linne, och det visade sig att deras lägenhet låg precis vid havet. Då höjdes vår livsglädje från 0 - 100 % direkt.

 

 

4 dagar senare

Nu har vi börjat komma in i "backpacking in australia" livet!  I början kände man sig väldigt vilsen men nu börjar det arta sig.

Vi bor ju med 3 killar som har stenkoll och är grymt snälla, så kan nog inte bli så mycket bättre!

Dom har visat oss Bondi, och igår var vi inne i Darling Harbour! Sydney är en fantastisk stad som har allt!

En riktig storstad med hus höga som jag vet inte vad, miljoner affärer, utställen, parker m.m. och det bästa är att åker man bara 20 min i buss så kommer man till grymma ständer!

Igår började även Sydney festivals som påminner lite om Göteborgsfesten fast det är rätt så mycket större här!

Folk överallt och staden gungar :) Dessutom är det fyrverkerier varenda lördag så det fick vi se igår! Kändes som nyår!

Allmänt

Nillon frågar kanske i snitt 100 gånger om dagen om jag vet vart hans saker är, "vet du vart mina solglasögon är" "vart är min iphone" "vart är min tandborste" osv, får försöka svara så gott jag kan. Han hade ju inte packat sin väska själv så det är ju inte lätt alla gånger! ;)

 

Maten är inte jätte varierande, nillon äter vitt bröd och ägg. Men han gillar det!

Jag lever just nu på nudlar/pasta, bröd, ägg, morötter, fiskpinnar, och det bästa av allt, DET FINNS GOD MJÖLK HÄR!  (överlycklig)

 

Vi har legat på stranden i två dagar och eftersom det inte finns något ozonlager här kanske ni förstår att nillon just nu för tillfället är rosa! TROTS att hans gulliga mamma la ner Skalmans solskyddsfaktor 50+…Men det  blir brunt snart hahah!

Jag har också lyckats bränna mig men inte riktigt på nillon-nivå men mina kväveck och öronsnibbarna har fått sig en släng!

 

Planer framöver

Killarna har lägenheten t.om 20 januari och efter det har dom också tänkt att börja åka uppåt längst kusten, så vi kanske slår våra kloka hjärnor ihop och åker tillsammans alla 5 upp till Cairns ! Kan bli ett grymt äventyr! :)

 

Så fram tills dess ska vi försöka ge oss på de flesta av Sydneys sevärdheter, sola, bada och bara ha det super bra!

 

Vädret är lite varierande, sol/moln men fortfarande jätte varmt! Här om dagen var det värsta åskovädret, riktigt häftigt!

Vågorna är enorma och det kryllar av surfare överallt! Vi ska också försöka ge oss på det där med surfing någon vacker dag!

 

Djurstatus:

3 kackerlackor och 1 liten spindel på 4 dagar får man väl vara ganska nöjd med ändå? Jag var förberedd på att det skulle krylla här!

 

 

Hoppas att ni mår bra där hemma för det gör vi! Så fort vi har tillgång ska vi uppdatera er igen!

 

 

PUSS & KRAM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: gabriella

Haha, härlig beskrivning! Andreas gör sin mamma stolt... Tack Amanada för att du är med!

Ha det fortsatt underbart <3

2012-01-08 @ 10:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0