Hej da bilen, hej da Philip Mattias och Gustav!

Hej svejs :)
Tankte ater igen gora en liten sammanfattning av allt som hant sedan jag uppdaterade sist!

I tisdags dagen efter Whitsundays gick vi upp tidigt allihopa och borjade var enormt langa bilresa upp till var slutdestination Cairns! Blev ungefar 70 mil denna dagen och det kandes! Men vi turades om att kora sa man fick sova ganska mycket sa det gick faktiskt valdigt bra! Stannade nagra ganger och fyllde pa skafferiet ocksa sa vi loste det bra!

Val framme i Cairns parkerade vi bilen pa en gata och motte upp nagra av tjejerna vi larde kanna i bondi, gick ut och at god mat och hade det jatte trevligt pa kvallen!
Dagen efter detta tog Gustav, Philip och Mattias in pa Global Palace, samma hostel som tjejerna bodde pa. men jag och nillon hardade ut ytterligare tva natter i bilen for att spara lite pengar! Var ganska stor skillnad pa att bo 2 i bilen mot 5 :P

Men efter tva dagar checkade vi ocksa in och herregud vad skont det var! Ac rum och dusch, toa m.m! PARADIS!

Nu har vi varit i cairns i va 6 dagar och vi stortrivs i denna stad! Aldeless lagom stor och det finns att gora! Aven Cairns har en lagun (konstgjord strand med pool) dar vi har hangt endel! Ar ju sa himla varmt!
Det basta av allt enligt mig ar att malin och sebbe har varit har under hela tiden sa vi har umgats nastan varje dag!
I torsdags akte jag malin sebbe philip och anton till ett kopcentra dar vi shoppade loss rejalt! Man behover sant ibland konstaterade jag och malin! Det ar nyttigt for hjartat och sjalen!

Har aven kopt en ny vaska, ar sa sjukt trott pa min ryggsack! Skulle lyssnat pa min kare bror som sa att jag skulle ta en vanlig vaska pa hjul men icke, skulle vara lika cool som alla andra backpackers och ha ryggsack! Men nu trottnade jag och kopte en ny vaska pa hjul! UNDERBART!
Min ryggsack tar philip hem till sverige eftersom hans har gatt sonder, sa det loste vi bra!

I fredags blev det mycket gjort! Vi tvattade och gjorde iordning bilen for att dagen efter lamna tillbaka den till firman vi hyrde den av!
Pa kvallen gjorde vi en s.k Pubcrawl, man betalar 20 dollar och sa gar man fran pub till pub och far gratisdrinkar intrade, mat osv! Var verkligen skitroligt! Alla var pa toppenhumor och det blev en riktigt lyckad kvall!
Det anordnades aven tavlingar pa vissa pubar och jag och malin var inte blyga sa vi stallde ju upp!
Malin vann en tavling dar man ska farda ett tuggummi genom en killes byxor 2 ggr och sedan blasa upp en bubbla! och hon vann!!!!
Sen var det min tur och jag fick kanske en lite mer pinsam och uppmarksamhetskravande uppgift, Vi var 3 killar och 3 tjejer, och alla fick var sin lat att dansa till i 1 minut, en minut ar ganska lange nar man star ensam pa ett dans golv och alla star runt om och hejjar pa!
Jag fick laten "I like big but cannot lie" ... sa det var bara att borja dansa och skaka rumpa!! Men det gick hem!! Haha! Ibland maste man bjuda pa sig sjalv!
Sa vi fick en utflykt vard ca 750 kr och en hel del drinkar, men ska forsoka salja utflykten  for det var i 1770 dar vi redan har varit, och inte kul att aka utan nillon heller!

Lordag
Sa hejda till bilen och akte och lamnade tillbaka den! Och hittils har vi inte fatt nagon rakning pa att natt skulle gatt sonder sa vi far halla tummarna! Vill inte lagga utt ett ore till pa bilen!
Later kanske som att vi hatar den, men sista tiden blev man trott pa att bo sa tajt och ja, men det har verkligen varir 5 grymma veckor langst kusten! Vi har haft san frihet att stanna precis vart vi vill och jag tror att vi har sett sa mycket mer an vad man skulle gjort om man tog bussen!
Sa vi ar jatte nojda over att vi hyrde bil, men nu kande vi att det var dags for lite hostelliv!

Igar var aven killarnas sista kvall, sa vi gick ut och at pa Pj's , hur gott som helst! Sedan gick dom tillbaka och packade! Da passade jag och malin pa att besoka en nattmarknad! Dar unnade vi oss massage vilket var underbart! 40 min for 15 dollar! Var en typ asienliknande marknad sa allt var jatte billigt! Kanskes som att man var i thailand, lite skoj :)

Idag
Gick vi upp klockan 6 for att saga hejda till killarna, och det kandes! Har ju nastan tillbringat varedna dag ihop sen vi kom till australien sa inte konstigt det kanns tomt! Dessutom aker malin och sebastian hem imorogn, och det kanns jatte jobbigt. Har varit sa roligt med dom har! Vi gar validigt bra ihop och har valigt roligt ihop sa det ar synd! Men nu ar det dags att borja resan ensamma och det kommer nog ga bra far vi hoppas!

Idag har jag och malin varit en svaang pa kopcentrat annu en gang och vi kom dar ifran med nagra pasar annu en gang! men nu ar det slutshoppat for amanda svenssons del! :P KOPSTOPP som pappa brukar saga!
Ikavll ska vi grilla vid lagunen och ha det mysigt sista kvallen tillsammans med malin och sebastian!



Har kommer lite bilder fran senaste tiden i Cairns!


Jag och malin vid lagunen en kvall

Sebbe ar grillmaster!

Pubcrawl ar skoj, ellerhur philip?!! haha

Heejda bilen och heejda Gustav, Mattias och Philip! <3





Nu ska vi ga och handla lite infor kvallens BBQ!
KRAM KRAM

Kommentarer
Postat av: Karin

Man blir grymt avundsjuk när man läser å ser dina härliga bilder. Nu SKA jag till Australien .......

Fortsätt och njut och upplev nya saker. Kram :) KP

2012-02-29 @ 18:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0