Fraser Island

Hej pa er!

Nu ar vi i Airlie Beach och ska imorgon ut till Whitsundays med Ocean Rafting over en dag! Det ar en speedboat som ska ta oss till whitsundays abosluta masten!
Jag ville egentligen tagit en 2 natter & 2 dagarssegling men alla hade inte riktigt rad med det sa kanske gor det pa tillbaka vagen!
Nar killarna har akt hem ska jag och nillon ta Greyhoundbussen tillbaka till Sydney eftersom vi flyger dar ifran till Nya Zeeland sa da har vi ju alla mojligheter att gora det vi missade pa vagen upp! :)


Tankte att jag skulle beratta lite om jeepsafarin pa Fraser Island!



Eftersom man var tvungen att vara 21 for att kora bilen hade vi en guide som korde och han var nog den basta guiden i hela varlden. Stortskon!
Klockan 8,30 lamnade vi Hervey bay och tog farjan over till Fraser dar vart aventyr i jeepen borjade!
Ollie var guide korde inte dirket forsiktigt utan vi iprincip flog runt i bilen! Tur att det var sa trangt sa man hade sotdampare!
Trangt och mysigt i bilen


Vi akte runt till massa olika sotvattenssjoar dar vi fick bada och bara ha det riktigt gott! Pa eftermiddagen akte vi till vart camp dar vi skulle tillbringa vara tva natter i talt! (Talt ar battre an inget!!)
Vi gjorde lite mat tillsammans, drack och hade det valdigt trevligt! Vi var ca 30 stycken i campet och pa senkvallen gick vi alla till stranden och kollade pa en grym stjarnhimmel! Riktigt riktigt fint!

Fraser Island ar sjukt fint, MEN en riktig spindelo! Sag utan att overdriva minst 30 spindlar som var som en knytnave. VIDRIGA! fagelsprindlar och allt vad det nu hette! men inga ormar som tur var, rackte gott och val med alla spindlar som ocksa ville overnatta i taltet!
Men det gick hur som helst att somna, efter en grundlig undersokning med ficklapmpor osv!

Detta var alltsa vart fina super sakra boende ...




Nasta morgon var det dags for att aka pa stranden, bestiga sanddynor samt sol och bad! Att bestiga den dar sanddynan var latt for vissa, varre for andra! Hahah nillon valde denna metod att ta sig upp!


Aven denna dag var valdigt lyckad full av sol och bad och pa kvallen hade vi lite grillfest, larde kanna massa roligt folk och precis innan vi skulle sova var det en tjej som spelade harpa som vi gick lyssna pa! Imponerande! Men vem tar med sig en harpa pa backpacker resa??

Aven denna natt overlevde vi men pa morgonen nar jag vaknade kom jag pa att jag hade glomt min favvotroja utanfor taltet och den hade dingosarna tagit hand om!!!!!! Bara trasor kvar!

Sista dagen var det lite vandring i schemat, ca 5,5 km gick vi i varmen, helt sjukt varmt! Men vandringen ledde till en sjo dar vi fick bada sa det var vart det! :) Efter detta var det dags att atervanda till Hervery bay och vart alskade hostel!
Blev dusch och sedan akte vi och handlade mat pa coles!

Nar nillon ska handla:
For det forsta glommer han i 9 fall av 10 alltid planboken sa han maste alltid springa tillbaka till bilen och hamta den. Nar vi andra nastan ar klara med vara inkop och ska betala ser man nillon komma med en tom korg och tom blick. Da har inte han borjat plocka i sina varor annu utan bara gatt runt och kollat. Da kanske vi har varit i affaren i 15 minuter...handla och diska ar inte hans starkaste egenskaper, finns inget system over huvud taget! Haha men han ar ju kille sa det ar ok!

Vid 10 tiden nasta morgon lamnde max och christoffer oss och vi akte nagra timmar dar efter, och denna gangen gick bilen mot 1770 ! Kom fran pa kvallen och somnade ganksa tidigt! Dagen darpa var det dags for surfing...
Killarna ville kora den harda vagen och hyra sjalva utan nagon lektion sa fick bli sa! Men kaaanske hade varit bra med en och annan intruktion for oss alla men kul var det!
Dock sjuuukt mycket kampa for ingenting! kampa i 15 min sta i 4 sek typ, sa mitt talamod holl inte lange men nillon gav sig inte och fick mig ut i vattnet igen! kallsup efter kallsup (min pappa har lart mig att man ska halla for nasan nar man ar under vatten darfor blir det lite komplicerat ibland nar man inte har nagra hander lediga.)
Men jag stod upp nagra ganger i alla fall! Nillon var en duktig larare!



Nar surfingen var avklarad duschade vi och borjade aka mot Airlie Beach!
Dock fick vi stanna pa vagen eftersom motorlampan borjade lysa i bilen, sa vi fick stanna och ringa efter en kille som kom ut till oss pa plats och kollade vad felet var. Men tyvarr kunde inte han hitta felet och tyckte vi skulle leta upp en mekaniker istallet, men det var tidigast mandag eftersom dom har helgstangt. Men bilen funkar ju men bast att kolla upp vad det ar for fel anda sa det far vi ta tag i nar vi kommer tillbaka fran whitsundays!

Finns massa bilder fran fraser pa min facebook sa det ar bara att kika!  Sok pa amanda malin matilda svensson eller min mail adress [email protected] !
















Ollie, var guide



For ovrigt mar vi alla bra och ar sams for det mesta! Inte manga dagar kvar tillsammans nu, har snart spenderat 7 veckor ihop alla 5, och shit vad fort det har gatt!
Sen fortsatter jag och nillon pa egen hand vilket saker kommer kannas lite konstigt, dock ar det bara 2 viljor att hantera men tomt kommer det bli!
Nu haller vi tummarna for att whitsundays ar sa bra som alla sager!

Ha det bra allihop! Hors snart igen!

Puss & kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0