besviken amanda

Hej pa er vanner!

Som ni alla sakert laste bokade jag dykarkurs som startade igar! Sa bussen hamtade upp oss kl 9 utanfor hostelet och i bussen satt 15 killar, inte en enda tjej och inte en enda svensk. Eftersom jag redan innan kursen var nervos hade det varit skont att kunna ha nagon att luta sig emot men icke! Alla talade engelska och ingen var vidare feminin heller for den delen!

Eftersom alla uton jag pratade engelska sa var guide att vi gor teorin snabbt sa vi far mer tid i poolen, vilket innebar att han pratade jatte snabbt, australiensk dialekt och ah, jag hade svart att forsta!
Men klarade det i alla fall sa sen var det dags for poolen!
Skitnervos hoppade jag i med all utrustning pa och kande redan da att det skulle bli jobbigt!
Trivdes inte alls! Var svart att andas och fick lite panik av vissa ovningar vi skulle gora! Speciellt en nar man skulle ta av sig utrustningen under vattnet och ta pa sig den snabbt igen! (detta innebar att jag var tvungen att halla andan under vattnet utan att halla for nasan vilket jag inte kan) Sa det blev panik och ne usch!
Jag kampade i 6 timmar i den dar poolen, forkyld , kall och med en stor klump i halsen sa jag tillslut till om att jag ville ga upp.
Var ledare ville att jag skulle sova pa saken sa jag akte hem och akte dit imorgon igen! Men kande att jag forsokte tillrackligt igar sa jag avbrot det och fick lite av pengarna tillbaka, men verkligen inte allt! SURT!

Aja man ska inte gora saker man inte kanner sig bekvam med! Ar man pa 30 m djup kan man inte rycka av sig masken och ga upp pa en sekund!

Sa nu ar det lite deppigt! Sa grymt besviken pa mig sjalv men bara att forsoka slappa och ga vidare! Har ju i allafall snorklat och sett korallreven och fiskarna!

Nu har aven Malin och sebastian akt hem, och lamnat extremt stort tomrum efter sig! Saknar er redan och det var verkligen hur kul som helst att fa tillbringa en vecka med er har!!

Nu ska jag och nillon ga till Greyhound och kolla nar vi kan borja aka nerat mot sydney!
Formodligen aker vi tidigare till Nya zeeland for vi kanner oss ganska klara med Australien nu! :)

Ha det superduper!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0