Lite sjukt , på olika sätt

Halllå där hemma! Ni undrar kanske vad vi håller på med och varför de inte skrivs något men det har inte vart tillfälle förens nu!

Sista dagarna i Boracay skulle vi ju ha kul var de ju tänkt...öhoppninen blev jätte lyckad!
Var ute en hel dag och åkte båt med 20 kineser såklart!
Hoppade av på lite öar, bland annat "Puka Beach" som var en av dom finaste stränderna jag någonsin sett!
Fick även grillbuffe med kyckling, fisk, kött, grönsaker, frukt och hur mycket dricka man ville! Där trivdes vi!

                                                




                                             

                              




På kvällen började jag känna mig lite febrig och illamående igen så jag gick och la mig tidigt!
Dock mådde jag inte bättre på morgonen utan värre och så var det dom sista fyra dagarna i boracay!
Fick varken behålla vätska eller mat så de var hopplöst! Har aldrig mått så dåligt så jag hoppas de inte kommer tillbaka nu!

Hur som helst, i onsdags skulle vi ju ta flyget från boracay till cebu och därefter ta färjan över till Bohol... Detta hade jag ångest för att genomföra eftersom jag mådde som jag gjorde, men de var bara att bita ihop som Nillon är väldigt bra på att säga! (förövrigt var han ett fantastiskt stöd när jag låg där och knappt kunde lyfta huvudet från kudden. Typ tog kort på mig, skattade åt mig och sa hur förskräcklig jag såg ut, bestämde tv kanal, och läskade mig med sin goda mat! En dag tog han upp en kycklingbit och sa "den här skulle du allt gärna vilja ha va?? Och så stoppade han in den i munnen och flinade. Men värst är ändå att höra "bit ihop det har jag alltid fått lära mig" och sedan höra " jag börjat få hosta, det här är INTE bra" .....

Räkna till tio!

Så vart var jag, jo de var bara att packa ihop sina grejer och sätta sig på tricykeln och åka till båten som skulle ta oss till flygplatsen! När vi kom dit och skulle checka in, vad tror ni att det står då?
Jo, CANCELLED !
Förvånade? Nej...

Men som tur är man i ett land som är väldigt måna om sina turister och väldigt hjälpsamma så dom fixade skjuts till en flygplats som låg två timmar där ifrån och där skulle vi ta ett annat flyg så de löste ju sig som tur var!
Vi var ju inte dom enda som råkat ut för detta utan var ca 10 pers till varav två filippinska damer i 50-60 års åldern som började prata hej vilt med oss. Dom blev helt till sig när vi sa att vi skulle till Bohol! Dom bodde nämligen där så dom berättade allt och erbjöd oss hjälp att hitta boende och transport hit och dit, bestämda var dom också så de var bar att hänga på ;)

Väl framme i cebu hade dom redan en bil som väntade på dom som skulle ta dem till färjan och den fick vi följa med i, så himla gulligt! Efter det va det färja i två timmar och redan där började dom ringa efter hotel m.m men var tydligen fullt! Så den ena damen sa att ni får bo hos mig, ja bo hos mig, nu bor ni hos mig" ehm.....
Klockan var mycket de var mörkt, jag var helt slut och orkade inte leta så vi följde med henne hem.
Vet mamma, man ska inte följa med främlingar hem och speciellt inte sova över men nu blev de så ;) haha

Hon sa att hon hade stort hus och mycket plats... Bara de att när i öppnade dörren sprang det runt 14 pers i huset plus en hund! " Detta är min familj" sa hon! De var barn, barnbarn, respektive till alla barn, mormödrar , fastrar morbröder och gud vet vad... Kaos!
ja det var bara att gilla läget!

Såå vart skulle vi sova? Huset hade tre rum och kök vi var 16 pers haha
Men självklart gav dom oss ett eget rum , de lyxigaste dom hade antar jag för de rummet hade ac, sa en miljon gånger att vi kunde sova på soffan men de var inte lönt att säga emot!

Småbarnen var högt och lågt och ville visa mig allt dom kunde, dom sjöng dansa och flätade mitt hår! Sen fick dom tag i min kamera, då blev jag lite nervös! Haha dom fick se en bild på Axel, min brors son och frågade om det var mitt barn:p
Nillon blev polare med killarna i familjen så dom satt och drack öl på kvällen där! 

                                            

                                      
 
                                  image description    image description   


                                                   


Helsjuk dag, men de gick ju bra trots allt!

Dagen där på körde dom oss till pangalo Island och där hittade vi ett boende! Men dom ville ses redan på kvällen igen, eller egentligen ville dom inte att vi skulle åka över huvudtaget, dom sa att vi kunde bo där, men de skulle bli vår död :P bo med alla dom hade jag aldrig klarat!

Jätte snällt av dom men dom har en förmåga att bli lite fööör mycket, trodde aldrig vi skulle "bli av" med dom haha!

Ajaa nu är vi i alla fall här, alona beach pangalo Island! Mysigt lugnt ställe! Vi mår bra!

                                                       Vårt lilla kryp in!

                                   


Ha det så bra!

Kraaam




 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0