Filippinare, kineser och vi!

Hallå!

Nu är jag frisk igen och det var nog matförgiftning! Träffade ju två par här på hotellet som var ifrån Lidköping och källby! (Varav en som hade gått i samma klass som pappa, världen är liten!) Hur som helst var en av dom sjuksköterska så hon hade koll!

Det händer inte jätte mycket här, vi solar badar äter och slappar, så det ska va!
Men det är så himla mycket filippinska och kinesiska turister här, bara kryllar av dom! Det är typ 1% västerlänningar känns det som, ser man eller hör en svensk blir man förvånad!
Det är jag Nillon och asiaterna på ön iprincip och dom verkar tycka att det är skit coolt med någon från Europa!

Igår morse när jag låg på stranden ( Nillon var kvar på rummet och hade sina vakna upp timmar) kom det först fram ett kinesiskt par som visade mig kameran och givetvis tolkade jag det som "kan du ta kort på oss" så jag sträckte mig mot kameran men då sa dom " no no picture with you" dom ville alltså ta kort med mig.... Oookej? Så först ett kort med killen och sen med tjejen. Knäppt tänkte jag och la mig ner igen.. Men efter bara några minuter kom det fram ett gäng filippinare till mig och frågade samma sak!!
Så det va bara att sätta sig upp och le med dom andra runt omkring mig.

Frågan nu är, varför vill man ta kort med en villt främmande människa man aldrig någonsin har pratat med? Kände mig som värsta kändisen, bara autograferna kvar haha! Detta hände även en gång i Australien, då var det tre kineser som ville ta kort med oss... Sicket folk!

Kommer fram så mycket märkligt folk, dom är inte direkt blyga här!
En dag kom det fram en filippinsk kille som började snacka tro med mig! Hur viktigt det var att man läste Bibeln osv.. Annars hamnar man i helvetet så måtte jag leva länge, nu vet jag ju vad som väntar mig haha! Men han bad för mig där mitt på stranden och han ville att jag också skulle be men jag sa att han nog var lite bättre på det än vad jag var så han nöjde sig med att jag blundade och lyssnade. Så jag kanske har en chans ändå? Haha!

En annan dag kom det fram en annan kille som började prata med mig, hans första fråga var " är du gift?" när jag sa nej sken han upp som en sol och började prata om allt mellan himmel och jord och den sista frågan var " kan jag få sova hos er inatt? Jag har inte råd att ta in på hotell, ska åka hem imorgon" hmmm panik i amandas huvud, vafan ska jag svara nu tänkte jag???? Eh um... Jag tror inte att det är någon bra ide, man får nog inte göra så... Men hoppas det löser sig hej då! "
Läskig kille!

Idag simmade de fram en gubbe i 75 års åldern när jag låg och flöt på min madrass mitt ute i vattnet och introducerade mig för sin 19 årige sonson....... Inte ens i havet massa meter ut får man va ifred? Nu får dom ge sig ;P blev lagom stelt när jag skulle börja snacka med den killen... Åh!

Detta är bara några exempel på knäppa situationer jag har hamnat i de senaste dagarna, och fler lär de väl bli...
Om någon kommer fram till Nillon är det för att dom undrar om han har eller vill köpa droger av olika slag haha har hänt både i Australien, Nya Zeeland och här i Filippinerna och det är inte bara en gång utan många gånger! Haha Han måste se ut som en riktig tuffing i sin XXL t-shirt solglasögon och keps........... fredliga lilla Nillon som räddar flugor och andra insekter från att drunkna i poolen.
Varför frågar dom inte om jag vill köpa nått eller om jag har något dom kan köpa;) ser väl uppenbarligen inte lika tuff ut.

Men men!
En månad här tror vi skulle bli för mycket så vi bokade idag ett flyg till en annan ö som heter Bohol!
Dit åker vi den 25 april och stannar där till vi ska hem:) spännande med lite nytt. Skulle tydligen finnas en hel del att se och göra där så bara hoppas på fint väder!

Imorgon ska vi på öhoppning, man åker runt till massa öar, snorklar och har det gött! Ska bli kul!
Sen sista dagarna ska vi nog roa oss med lite vattenaktiviteter som jetski, bananbåt osv :)



Ha det superduper bra!

Kram från oss!


Kommentarer
Postat av: Eliiiin

hahah, känner du igen dig lite från Thailand där vi var sådana kändisar bland kineserna m.fl. ;)

2012-04-20 @ 10:42:54
Postat av: Matiiiiiiilda

Tänkte precis skriva samma sak som elin ;) där ville dom ju ta kort på oss och med oss titt som tätt också på den lilla ön, haha.

2012-04-21 @ 15:43:19
Postat av: gabriella

Min animal rescue-son! Värmer mammahjärtat <3

Fast det där med droger...hmmm...

Amanda, be Andreas ta kort på dig när en kines tar kort på dig. Kan vara kul att se :)

Skönt att du kryat på dig.

Snart får vi hem er!

2012-04-22 @ 12:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0