Boracay

Tjaabba!

Här kommer en liten uppdatering från boracay igen!
Vädret är helt fantastiskt klarblå himmel och sol varenda dag så det kan vi inte klaga på! Nillon äter billiga hamburgare som aldrig förr, han började på flygplatsen med ca 2 om dagen och här i Filippinerna har han avancerat till ca 4 om dagen! (köp en få en på köpet)! Räknade på de och ca 44 hamburgare sen den 2 april, bra där inte alls enformigt! Så han kommer väl se ut som en hamburgare snart! Haha!
Men igår köpte han faktiskt sin första vattenflaska, har bara varit cola innan så hans kropp får väl chocken nu när det kommer in lite vatten! :p

Dock har jag åkt på matförgiftning så har bott inne på toaletten senaste två dagarna, inte speciellt kul! Men idag har jag i alla fall varit ute lite och fått i mig lite frukt så är på bättringsvägen! Kanske borde börja äta nillons hamburgare dom är ju garanterat säkra i alla fall! Killen som säljer dom skiner upp som en sol varje dag när Nillon kommer och han vet precis vad som ska va på!

Antar att man får räkna med att bli sjuk, är ju trots allt i Asien men tyckte jag kunde få slippa det nu när det blev sånt strul med fiji och allt!
Dessutom slutar vår toalett att fungera lite titt som tätt, dålig tajming säger jag bara!!

April månad började bra, 6 nätter på flygplansgolvet och två på toalettgolvet! (nästan komiskt)..

Men efter två dagar inne i vårt lilla badrum har jag upptäckt endel, tex vart myrorna kommer ifrån, har avslöjat tre hål dom har i golvet så där hällde jag i lite tvål! får se om de hjälpte...
Sen har även tre spindlar hållt mig sällskap inne på toaletten..( Jag och Nillon gjorde ju ett vad innan resan att jag skulle ha koll på viktiga papper om han tog hand om alla äckliga djur, det sprack väl sisådär första dagen i Sydney!! )
Så spindlarna inne på toan är kvar, får väl be killen som kommer och lagar vår toalett då och då att ta bort dom, förhoppningsvis finns det lite man i honom!!! tills dess får jag blunda när jag ska in där!
Ska bli skönt att komma hem och bara kunna skrika PAPPAAAAAA allt vad man har när en spindel är i närheten haha!

En annan sak man får man blunda för här är när man ser gamla gubbar som kommer hand i hand med små filippinska flickor! Bara kryllar av det! Har blängt åt vissa några gånger hoppas dom fattade vinken!


Bokade en till vecka på vårt hotell här idag, vill inte byta nu när jag mår som jag mår och dessutom trivs vi jäkligt bra här så ingen anledning att flytta på sig:)
Får se hur vi gör den 22:e kanske åker till en annan ö beror lite på! Vi får se!




Hoppas att ni alla har det bra där hemma! Nu är det bara tyyp 3,5 vecka kvar tills vårt äventyr är slut helt sjukt vad fort tiden går!


Kraaaaaaam!!





 

image description

image description


Kommentarer
Postat av: gabriella

Har en känsla av att hamburgare ligger bra till för att hamna på Andreas "vad vi inte vill äta när vi kommer hem-lista" :)

Tack Amanda för att du skriver på bloggen och håller oss uppdaterade. Bra jobbat! Och krya på dig!

2012-04-15 @ 20:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0