Dag 29- N Y C

Idag har vi gått så benen värker! Jag och Sandra försöker göra av med lite hamburgare och chokladbitar såhär några dagar innan det är dags att åka hem. 
Vi skippade till och med våfflan imorses, det tog hårt på oss men vi klarade frestelsen.  

Fanny och Nicolina åkte till woodbury idag så vi andra gick lite i affärer och åt lunch på stan. Det måste ha vart den varmaste dagen i new york någonsin idag! Det gick knappt att andas och svetten bara rann.

På eftermiddagen skulle jag Sandra och Jasmine gå på naturhistoriska museet vid central park. Sandra var jätte taggad på det..... eller så var hon mutad att följa med. 

Hon krävde att vi skulle äta frozen yoghurtglass på vägen till museet och det var ju bara att se till att det skulle bli så. Sandra satte på sin frozen yoghurt - radar och ögonen gick höger-vänster-upp-ner på henne, sökandes efter en skylt. Men det var svårt, i typ en timma letade vi efter en  "pinkberry" butik och Sandras blodsocker bara sjönk och sjönk, när det var nära katastrof så dök det upp en butik som en skänk från ovan! 

Jag fick tyvärr ingen bild på henne innan hon fick sin glass med såhär muntert blev det så fort Nutellan och glassen nuddade hennes smaklökar.  

 

Lyckan var total och Jasmine var också nöjd trots att vi fick sitta på golvet! 


Efter glassen skulle vi börja gå mot museet mem först skulle Sandra ha kaffe på Starbucks... hahah! 

När klockan var 17 fick jag en oroskänsla att museet stängde tidigt. Mycket riktigt så stängde det om 15 minuter så vi hade gått hela vägen i onödan. Jasmine tog tunnelbanan hem men jag och Sandra gick till niketown för att kika lite när vi ändå var där. 6 våningar med nike, skor kläder och ja allt, men sviiiiin dyrt så den var det bara att gå ut där ifrån. 

Sandra ville också ta tunnelbana och jag trodde att det fanns en längre upp på gatan men det var bara en orange linje så det blev att vi fick gå. Det var sådär populärt kan jag säga. Lyckan från glassen och kaffet var som bortblåst! Men hon blev glad sen igen så det gick ganska smärtfritt ändå och vi fick vår motion denna dagen också ;) 

Nu har vi ätit nudlar, var längesedan så det smakade nästan bra. Pengarna är slut och nu väntar vi nästan bara på att få åka hem och krama om våra favoritpojkar. Men imorgon är ingen vanligt dag, för då är det Sandras födelsedag!  Det ska firas! 😃 🍦🎈

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0